Submeniu
Utilizatori online

În total sunt 2 utilizatori conectaţi :: 1 înregistrat, 0 invizibili şi 1 vizitator

Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 73 pe Lun Apr 22, 2019 9:59 am

Utilizatori înregistraţi: Niciun utilizator înregistrat date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute

Last Online
Pentru a vizualiza lista utilizatorilor online trebuie să fii autentificat.



Suntem o comunitate gratuită și deschisă,
toată lumea este binevenită.

Clic aici pentru înregistrare

Caracteristici minime ale autoturismului ideal

Caracteristici minime ale autoturismului ideal

MesajAutor: marius-ciclistu » Joi Dec 27, 2018 11:55 pm

Caracteristici minime ale autoturismul ideal care nu va (mai) fi construit vreodata:
1. Motor:
- Aspirat pe benzina
- Cuplu maxim peste ~130nm la turatie cat mai apropiata de 3000 rpm
- Turatie maxima catre 6500-7000 rpm
- Sub 1600 cc
- Dispus transversal
- Volanta simpla (fără masa dubla)
- Baie ulei din tabla
- Fulie plina alternator
- Distributie pe curea, nu pe lanț
- Capabil sa funcționeze cel puțin 500.000 km fără segmentare etc.

2. Caroserie:
- Coeficient aerodinamic sub 0.3
- Arie transfersala sub 2 mp
- Hachback 5 usi
- Semnalizari pe aripile fata, nu pe oglinzi
- Clanta mecanica haion
- Cu maner haion din metal
- Schimb becuri simplu, fara demontat carenaje
- Carenaje din plastic, nu din burete
- Fara ornamente pe laterale
- Cu protectie bitum
- Sa nu aiba stopuri sau faruri in bari/spoilere (excepție proiectoarele de ceata)
- Oglinzi deasupra panoului de usa, nu pe panou
- Yale usi incorporate in manere/clante, nu direct pe tabla fetei usilor
- Plafon fara ornamente
- Spoilere/bari din cat mai putine elemente

3. Interior:
- Inchizatori usi fara buton vertical
- Volan reglabil adâncime
- Ecu in habitaclu
- Buton esp off
- Kilometrajul sa nu fie bazat pe ABS
- Pornire la cheie si blocare mecanica volan
- Banchete rabatabile la nivel
- AC
- Bord analogic nu digital
- Sa aiba roata de rezerva si cric
- Bordul sa aibă capac inlocuibil la airbag pasager

4. Suspensie:
- Individuala spate
- Telescoape McPherson
- Pivoti montabili cu suruburi
- Bari antiruliu fata-spate
- Test elan si slalom decent (cel puțin 60-70 km/h)

5. Transmisie:
- Cutie 6+1 viteze manuala
- Roti maxim 15 inci
- Bara longitudinala sub cutie
- FWD
- Servodirectie pe ulei (nu electrica)
- Roti montate cu piulite, NU cu prezoane.

6. Masa:
- Sub 1200 kg

7. Frane:
- Discuri ventilate fata
- Tamburi spate cu frâna de mana capabila sa blocheze rotile în mers.
- Burduf pe cablul de frana de mana
- Frana de mana manuala/cu levier
Romanians are smart
http://marius-ciclistu.ro
Avatar utilizator
marius-ciclistu
Site Admin
 
Mesaje: 242
Membru din: Sâm Oct 27, 2012 2:37 pm

Re: Caracteristici minime ale autoturismului ideal

MesajAutor: marius-ciclistu » Dum Feb 10, 2019 11:17 am

O surpriza placuta care corespunde in mare celor de mai sus este Chevrolet Lacetti hachback 2005-2010 1.6 e-tech II 16V. (Sau 2003-2008 daewoo/chevrolet lacetti care are manere exterioare la usi cu clapeta in comparatie cu modelul mai nou)
Are 150 Nm cuplu maxim la 1.6 aspirat fara roti de curea (distributie) hidraulice cum are vvti-ul si fara axa cu came tip v-tech.
Detaliile transmisiei se pot vedea aici: https://marius-ciclistu.ro/calculatortransmisieauto.php

Surprinzator cum economistii au permis fabricarea acestei masini, cu suspensie independenta spate si cu 4 telescoape tip McPherson.....
Din pacate, tabla este un punct slab la acest model daca nu este intretinuta.
Imagine
Sumar :

1. Motor:
+ Aspirat pe benzina
+ Cuplu maxim peste ~130nm la turatie cat mai apropiata de 3000 rpm
+ Turatie maxima catre 6500-7000 rpm
+ Sub 1600 cc
+ Dispus transversal
+ Volanta simpla (fără masa dubla)
(metal turnat) - Baie ulei din tabla
+ Fulie plina alternator
+ Distributie pe curea, nu pe lanț
?- Capabil sa funcționeze cel puțin 500.000 km fără segmentare etc.

2. Caroserie:
(0.34) - Coeficient aerodinamic sub 0.3
(2.07) - Arie transfersala sub 2 mp
+ Hachback 5 usi
+ Semnalizari pe aripile fata, nu pe oglinzi
+ Clanta mecanica haion
(e plastic dar se deschide cu clanta mecanica) - Cu maner haion din metal
+ Schimb becuri simplu, fara demontat carenaje
+ (in spate nu are carenaje) Carenaje din plastic, nu din burete
- Fara ornamente pe laterale
+ Cu protectie bitum
+ Sa nu aiba stopuri sau faruri in bari/spoilere (excepție proiectoarele de ceata)
+ Oglinzi deasupra panoului de usa, nu pe panou
+ Yale usi incorporate in manere/clante, nu direct pe tabla fetei usilor
- Plafon fara ornamente
+ Spoilere/bari din cat mai putine elemente

3. Interior:
- Inchizatori usi fara buton vertical
+ Volan reglabil adâncime
- Ecu in habitaclu
+(nu are esp) Buton esp off
+ Kilometrajul sa nu fie bazat pe ABS
+ Pornire la cheie si blocare mecanica volan
+ Banchete rabatabile la nivel
+ AC
+ Bord analogic nu digital
+ Sa aiba roata de rezerva si cric
- Bordul sa aibă capac inlocuibil la airbag pasager

4. Suspensie:
+ Individuala spate
+ Telescoape McPherson
+ Pivoti montabili cu suruburi (din fabrica vin cu nituri, la schimbare se monteaza cu suruburi)
+ Bari antiruliu fata-spate
?- Test elan si slalom decent (cel puțin 60-70 km/h)

5. Transmisie:
- Cutie 6+1 viteze manuala
+ Roti maxim 15 inci
- Bara longitudinala sub cutie
+ FWD
+ Servodirectie pe ulei (nu electrica)
+ Roti montate cu piulite, NU cu prezoane.

6. Masa:
+ Sub 1200 kg

7. Frane:
+ Discuri ventilate fata
+ Tamburi spate cu frâna de mana capabila sa blocheze rotile în mers. (are tamburi pt frana de mana si disc pentru frana de picior)
+ Burduf pe cablul de frana de mana
+ Frana de mana manuala/cu levier
Romanians are smart
http://marius-ciclistu.ro
Avatar utilizator
marius-ciclistu
Site Admin
 
Mesaje: 242
Membru din: Sâm Oct 27, 2012 2:37 pm


Înapoi la Vanzari auto

Cine este conectat

Utilizatori înregistraţi: Niciun utilizator înregistrat

cron