Caracteristici minime ale autoturismului ideal
Scris: Joi Dec 27, 2018 11:55 pm
Caracteristici minime ale autoturismul ideal care nu va (mai) fi construit vreodata:
1. Motor:
- Aspirat pe benzina
- Cuplu maxim peste ~130nm la turatie cat mai apropiata de 3000 rpm
- Turatie maxima catre 6500-7000 rpm
- Sub 1600 cc
- Dispus transversal
- Volanta simpla (fără masa dubla)
- Baie ulei din tabla
- Fulie plina alternator
- Distributie pe curea, nu pe lanț
- Capabil sa funcționeze cel puțin 500.000 km fără segmentare etc.
2. Caroserie:
- Coeficient aerodinamic sub 0.3
- Arie transfersala sub 2 mp
- Hachback 5 usi
- Semnalizari pe aripile fata, nu pe oglinzi
- Clanta mecanica haion
- Cu maner haion din metal
- Schimb becuri simplu, fara demontat carenaje
- Carenaje din plastic, nu din burete
- Fara ornamente pe laterale
- Cu protectie bitum
- Sa nu aiba stopuri sau faruri in bari/spoilere (excepție proiectoarele de ceata)
- Oglinzi deasupra panoului de usa, nu pe panou
- Yale usi incorporate in manere/clante, nu direct pe tabla fetei usilor
- Plafon fara ornamente
- Spoilere/bari din cat mai putine elemente
3. Interior:
- Inchizatori usi fara buton vertical
- Volan reglabil adâncime
- Ecu in habitaclu
- Buton esp off
- Kilometrajul sa nu fie bazat pe ABS
- Pornire la cheie si blocare mecanica volan
- Banchete rabatabile la nivel
- AC
- Bord analogic nu digital
- Sa aiba roata de rezerva si cric
- Bordul sa aibă capac inlocuibil la airbag pasager
4. Suspensie:
- Individuala spate
- Telescoape McPherson
- Pivoti montabili cu suruburi
- Bari antiruliu fata-spate
- Test elan si slalom decent (cel puțin 60-70 km/h)
5. Transmisie:
- Cutie 6+1 viteze manuala
- Roti maxim 15 inci
- Bara longitudinala sub cutie
- FWD
- Servodirectie pe ulei (nu electrica)
- Roti montate cu piulite, NU cu prezoane.
6. Masa:
- Sub 1200 kg
7. Frane:
- Discuri ventilate fata
- Tamburi spate cu frâna de mana capabila sa blocheze rotile în mers.
- Burduf pe cablul de frana de mana
- Frana de mana manuala/cu levier
1. Motor:
- Aspirat pe benzina
- Cuplu maxim peste ~130nm la turatie cat mai apropiata de 3000 rpm
- Turatie maxima catre 6500-7000 rpm
- Sub 1600 cc
- Dispus transversal
- Volanta simpla (fără masa dubla)
- Baie ulei din tabla
- Fulie plina alternator
- Distributie pe curea, nu pe lanț
- Capabil sa funcționeze cel puțin 500.000 km fără segmentare etc.
2. Caroserie:
- Coeficient aerodinamic sub 0.3
- Arie transfersala sub 2 mp
- Hachback 5 usi
- Semnalizari pe aripile fata, nu pe oglinzi
- Clanta mecanica haion
- Cu maner haion din metal
- Schimb becuri simplu, fara demontat carenaje
- Carenaje din plastic, nu din burete
- Fara ornamente pe laterale
- Cu protectie bitum
- Sa nu aiba stopuri sau faruri in bari/spoilere (excepție proiectoarele de ceata)
- Oglinzi deasupra panoului de usa, nu pe panou
- Yale usi incorporate in manere/clante, nu direct pe tabla fetei usilor
- Plafon fara ornamente
- Spoilere/bari din cat mai putine elemente
3. Interior:
- Inchizatori usi fara buton vertical
- Volan reglabil adâncime
- Ecu in habitaclu
- Buton esp off
- Kilometrajul sa nu fie bazat pe ABS
- Pornire la cheie si blocare mecanica volan
- Banchete rabatabile la nivel
- AC
- Bord analogic nu digital
- Sa aiba roata de rezerva si cric
- Bordul sa aibă capac inlocuibil la airbag pasager
4. Suspensie:
- Individuala spate
- Telescoape McPherson
- Pivoti montabili cu suruburi
- Bari antiruliu fata-spate
- Test elan si slalom decent (cel puțin 60-70 km/h)
5. Transmisie:
- Cutie 6+1 viteze manuala
- Roti maxim 15 inci
- Bara longitudinala sub cutie
- FWD
- Servodirectie pe ulei (nu electrica)
- Roti montate cu piulite, NU cu prezoane.
6. Masa:
- Sub 1200 kg
7. Frane:
- Discuri ventilate fata
- Tamburi spate cu frâna de mana capabila sa blocheze rotile în mers.
- Burduf pe cablul de frana de mana
- Frana de mana manuala/cu levier