Ghidul cumparatorului de masini second la buget redus TÜV re
Scris: Mie Oct 31, 2012 5:50 pm
Necesitatea unui autovehicul exista si de aici, lasandu-i la o parte pe cei cu o situatie financiara mai mult decat satisfacatoare, nevoia satisfacerii acestei necesitati cu un buget cat mai redus.
Asa cum am fost si eu in situatie, si inca sunt, multi alti prieteni au cautat sau inca isi cauta o solutie la aceasta necesitate.
Ca sa vin in ajutorul vostru in aceasta privinta, va pot impartasi concluziile mele in urma unei analize de 2 ani a pietei auto second hand.
1) Fiabilitatea:Avand in vedere ca targetul este o masina second hand, fiabilitatea ne intereseaza in primul rand. Printre cele mai fiabile masini existente la ora actuala pe piata second hand sunt masinile JAPONEZE - ATENTIE NU TOATE.
2)Taxe:Avand in vedere taxa de poluare, taxele de intretinere, asigurarea, impozitul si consumul de carburant, motoarele de cilindree mica sunt de preferat.
3)Originea autoturismului este si ea foarte importanta si aici va dau cateva exemple de popoare care intretin asa cum trebuie autoturismele: Germanii si austriecii ; deci este de preferat ca masina sa fie importata din aceste 2 tari.
Un alt aspect de luat in seama este tara de fabricatie. Eu unul prefer masinile facute in tarile consacrate in constructia de masini.
4)Kilometrajul masinii este si el important pentru nestiutori pentru ca acesta da impresia unei masini "inca bune". VA RECOMAND SA NU LUATI IN SEAMA KILOMETRAJUL CA UN FACTOR DEOSEBIT DE IMPORTANT IN ALEGEREA MASINII!!!! Considerati-l doar un info asupra masinii.
O masina intretinuta poate avea si 200 000 km si sa fie inca foarte buna.
5)Elementele de securitate se regasesc mai putin in cazul masinilor second low cost din cauza vechimii lor dar este bine de stiut ca o masina cu suspensie individuala spate este mult mai sigura decat una cu punte sau altfel spus punte de torsiune spate. Pe langa aceasta mai pot fi mentionate si barile antiruliu fata spate, airbagurile, centurile pretensionate, abs-ul etc.
Parerea mea este ca trebuie accentuate elementele de siguranta activa in detrimentul celor de siguranta pasiva. Nimeni nu si-ar dori sa isi nenoroceasca masina si sa fie fericit ca a scapat cu viata. De preferat ar fi sa fie fericit ca masina lui a raspuns bine la comenzi si astfel a reusit sa evite un accident.
6)Aspectul este si el foarte important si de aceea merita atentia noastra, insa ar fi cateva lucruri de care trebuie sa tineti cont ca sa nu plangeti de mila apoi.
In general, daca avem de ales intre 2 masini cu pret identic de 1500 euro de exemplu, iar diferentele de aspect dintre cele 2 sunt remarcabile, majoritatea ar alege masina care arata cel mai bine, care nu a fost tamponata etc.
DAR aceasta poate fi alegerea mai putin inspirata deoarece starea tehnica a masinii este ignorata. De multe ori o masina putin sifonata este intr-o stare tehnica mult mai buna decat una impecabila daca vorbim de acelasi nivel de pret. Ganditi-va la MOTIVUL vanzarii...Eu unul as prefera ca acest motiv sa fie o tamponare usoara in locul unei probleme tehnice majore.
7)Istoricul marcii si al modelului in sine este la fel de important pentru ca arata scopul fabricarii acelui autoturism. Spre exemplu un autoturism futurist este dorit de toata lumea dar nu toata lumea si-l permite. Astfel la un pret mic putem alege o masina mult ravnita la vremea ei si care a avut un pret pe masura.
Tot aici putem lua in considerare trecutul sportiv al tipului masinii.
8)Ce spun mecanicii este foarte important pentru un viitor detinator de autoturism pentru ca acel autoturism va avea nevoie de intretinere. Este foarte important sa luam in calcul cateva observatii:
a)o masina despre care mecanicii ridica din umeri este foarte probabil:
-o masina care nu a trecut pragul atelierului de reparatii sau daca a facut-o s-a intamplat foarte rar.
-o masina aproape inexistenta in tara noastra.
b) o masina recomandata de mecanici este de cele mai multe ori o masina pe care acei mecanici o stiu pe de rost si-i pot remedia orice fel de problema.
In urma acestor criterii de departajare topul meu este urmatorul:
Locul 1
Mazda 323f BA 1996-1998 1,5i 88CP
Locul 2
Mitsubichi Lancer 1996-2001 1,3i 75 CP
Locul 3
Mitsubishi Colt 1996-2003 1,3i 75-82 CP sau 1,6i 90-103 CP
locul 4
Honda civic 1995 1,3 i 75CP
Locul 5
Honda Civic 1996-1999 1,4i sau 1,6 90 cp, 1,6 vtec 125 cp,
Locul 6
Nissan Micra
Locul 7
Mitsubishi Carisma 1996 1,6
OBS: Acest top este subiectiv si nu trebuie luat ca atare. Fiecare persoana trebuie sa isi cantareasca pretentiile, bugetul si scopul pentru care isi cumpara masina pentru a trage concluzia care i se potriveste cel mai bine.
NU am vb aici despre alte masini decat cele japoneze pentru ca nu cunosc in detaliu aceste masini inafara aspectului si a altor cateva detalii care m-au facut sa nici nu le mentionez.
Aici gasiti clasamente detaliate alcatuite de TUV Germania de-a lungul anilor pentru masini de 2-3 ani, 4-5 ani, 6-7 ani , 8-9 ani si 10-11 ani, si inclusiv istoricul pentru fiecare marca in parte.
TÜV reports - cars reliability ratings
http://www.anusedcar.com/
Asa cum am fost si eu in situatie, si inca sunt, multi alti prieteni au cautat sau inca isi cauta o solutie la aceasta necesitate.
Ca sa vin in ajutorul vostru in aceasta privinta, va pot impartasi concluziile mele in urma unei analize de 2 ani a pietei auto second hand.
1) Fiabilitatea:Avand in vedere ca targetul este o masina second hand, fiabilitatea ne intereseaza in primul rand. Printre cele mai fiabile masini existente la ora actuala pe piata second hand sunt masinile JAPONEZE - ATENTIE NU TOATE.
2)Taxe:Avand in vedere taxa de poluare, taxele de intretinere, asigurarea, impozitul si consumul de carburant, motoarele de cilindree mica sunt de preferat.
3)Originea autoturismului este si ea foarte importanta si aici va dau cateva exemple de popoare care intretin asa cum trebuie autoturismele: Germanii si austriecii ; deci este de preferat ca masina sa fie importata din aceste 2 tari.
Un alt aspect de luat in seama este tara de fabricatie. Eu unul prefer masinile facute in tarile consacrate in constructia de masini.
4)Kilometrajul masinii este si el important pentru nestiutori pentru ca acesta da impresia unei masini "inca bune". VA RECOMAND SA NU LUATI IN SEAMA KILOMETRAJUL CA UN FACTOR DEOSEBIT DE IMPORTANT IN ALEGEREA MASINII!!!! Considerati-l doar un info asupra masinii.
O masina intretinuta poate avea si 200 000 km si sa fie inca foarte buna.
5)Elementele de securitate se regasesc mai putin in cazul masinilor second low cost din cauza vechimii lor dar este bine de stiut ca o masina cu suspensie individuala spate este mult mai sigura decat una cu punte sau altfel spus punte de torsiune spate. Pe langa aceasta mai pot fi mentionate si barile antiruliu fata spate, airbagurile, centurile pretensionate, abs-ul etc.
Parerea mea este ca trebuie accentuate elementele de siguranta activa in detrimentul celor de siguranta pasiva. Nimeni nu si-ar dori sa isi nenoroceasca masina si sa fie fericit ca a scapat cu viata. De preferat ar fi sa fie fericit ca masina lui a raspuns bine la comenzi si astfel a reusit sa evite un accident.
6)Aspectul este si el foarte important si de aceea merita atentia noastra, insa ar fi cateva lucruri de care trebuie sa tineti cont ca sa nu plangeti de mila apoi.
In general, daca avem de ales intre 2 masini cu pret identic de 1500 euro de exemplu, iar diferentele de aspect dintre cele 2 sunt remarcabile, majoritatea ar alege masina care arata cel mai bine, care nu a fost tamponata etc.
DAR aceasta poate fi alegerea mai putin inspirata deoarece starea tehnica a masinii este ignorata. De multe ori o masina putin sifonata este intr-o stare tehnica mult mai buna decat una impecabila daca vorbim de acelasi nivel de pret. Ganditi-va la MOTIVUL vanzarii...Eu unul as prefera ca acest motiv sa fie o tamponare usoara in locul unei probleme tehnice majore.
7)Istoricul marcii si al modelului in sine este la fel de important pentru ca arata scopul fabricarii acelui autoturism. Spre exemplu un autoturism futurist este dorit de toata lumea dar nu toata lumea si-l permite. Astfel la un pret mic putem alege o masina mult ravnita la vremea ei si care a avut un pret pe masura.
Tot aici putem lua in considerare trecutul sportiv al tipului masinii.
8)Ce spun mecanicii este foarte important pentru un viitor detinator de autoturism pentru ca acel autoturism va avea nevoie de intretinere. Este foarte important sa luam in calcul cateva observatii:
a)o masina despre care mecanicii ridica din umeri este foarte probabil:
-o masina care nu a trecut pragul atelierului de reparatii sau daca a facut-o s-a intamplat foarte rar.
-o masina aproape inexistenta in tara noastra.
b) o masina recomandata de mecanici este de cele mai multe ori o masina pe care acei mecanici o stiu pe de rost si-i pot remedia orice fel de problema.
In urma acestor criterii de departajare topul meu este urmatorul:
Locul 1
Mazda 323f BA 1996-1998 1,5i 88CP
Locul 2
Mitsubichi Lancer 1996-2001 1,3i 75 CP
Locul 3
Mitsubishi Colt 1996-2003 1,3i 75-82 CP sau 1,6i 90-103 CP
locul 4
Honda civic 1995 1,3 i 75CP
Locul 5
Honda Civic 1996-1999 1,4i sau 1,6 90 cp, 1,6 vtec 125 cp,
Locul 6
Nissan Micra
Locul 7
Mitsubishi Carisma 1996 1,6
OBS: Acest top este subiectiv si nu trebuie luat ca atare. Fiecare persoana trebuie sa isi cantareasca pretentiile, bugetul si scopul pentru care isi cumpara masina pentru a trage concluzia care i se potriveste cel mai bine.
NU am vb aici despre alte masini decat cele japoneze pentru ca nu cunosc in detaliu aceste masini inafara aspectului si a altor cateva detalii care m-au facut sa nici nu le mentionez.
Aici gasiti clasamente detaliate alcatuite de TUV Germania de-a lungul anilor pentru masini de 2-3 ani, 4-5 ani, 6-7 ani , 8-9 ani si 10-11 ani, si inclusiv istoricul pentru fiecare marca in parte.
TÜV reports - cars reliability ratings
http://www.anusedcar.com/